Wniosek o zapewnienie dostępności
Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności" (wzór - Załącznik nr 1).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej - zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Skargi można kierować do:
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa
tel. (22) 50 55 500
adres e-mail: dostepnosc@pfron.org.pl
lub
PFRON Oddział Dolnośląski
ul. Szewska 6/7, 50-053 Wrocław
tel. (71) 34 67 440
Informacje nt. postępowań skargowych na brak dostępności: (71) 77 30 365
adres e-mail: wroclaw@pfron.org.pl
PLIK DO POBRANIA:
Wprowadził | Marek Jakubina | 07.09.2021 09:43:02 |
Opublikował | Marek Jakubina | 07.09.2021 09:43:02 |
Odpowiedzialny za treść | Małgorzata Maras | 07.09.2021 09:43:02 |
Zaktualizował | Marek Jakubina | 03.11.2021 09:12:10 |